Categorieën
Informatie Kinderboekenweek Lezen

Kennismakingsgesprek & Kinderboekenweek

Beste ouder(s)/verzorger(s),

Dinsdag 13 oktober staan de kennismakingsgesprekken gepland. Uw kind heeft afgelopen donderdag een briefje mee naar huis gekregen met de tijd waarop ik u uitgenodigd heb. Ik wil graag met u in gesprek over uw kind, bijvoorbeeld over hoe de werkhouding is en hoe het kind zich voelt. Ik wil u dan ook vragen om over de volgende zaken na te denken, zodat we dit tijdens het kennismakingsgesprek kunnen bespreken:

  • Hoe gaat het thuis?
  • Hoe denkt u dat het op school gaat met uw kind?
  • Wat zijn naar uw idee aandachtspunten voor de komende tijd?

Ik hoop aanstaande dinsdag zo veel mogelijk ouder(s)/verzorger(s) te zien!

 

Ondertussen zitten we natuurlijk niet stil in de klas. Er wordt hard gewerkt aan ‘De kracht van water’ door zelf Deltaplannen te bedenken en te bouwen, maar ook door piramides te bouwen waarop alle informatie op kan komen te staan. Wel hebben we woensdag een hele rare brief gekregen.. Wij denken dat hij van een verstrooide professor is. Raar maar waar: hij wil graag dat wij hem helpen met allerlei proefjes met geluid. We zijn hier ook al druk mee bezig geweest. We weten bijvoorbeeld al dat geluid eigenlijk trillingen zijn, iets moet dus trillen wil het geluid kunnen maken. We gaan nu allerlei proefjes bedenken en doen om hem zo goed mogelijk te kunnen helpen.

 

Professor witvis
De brief van de verstrooide professor..

Omdat het Kinderboekenweek is zijn we ook veel aan het lezen over techniek, natuur, wetenschap en onderzoek. Dit levert mooie plaatjes op!

IMG_20151009_090341-COLLAGE
Lezen over de thema’s en de kinderboekenweek

 

En het is raar maar waar: vorige week donderdag was professor tripple L van ‘MadScience’ bij ons op school! Zoals je in het filmpje hieronder kunt zien heeft ze allerlei gave proefjes gedaan en ons vooral heel nieuwsgierig gemaakt; hoe zou dat toch allemaal werken?

 

Groeten,

Meneer Joost